Jag kände att det var det enda rationella.

Jag satte mig igår i min säng på mitt rum och släckte ner rätt så mycket. Satte på Regina Spektors skiva och hade på rätt så hög volym. Sjöng med bäst jag kunde och blev ett med melodin.
Senare satte jag även på Shakiras skiva men där blev jag överröstad av en fader som så entusiastiskt skulle titta på idrott, på datorn!
Men det gjorde mig inget, för det förtjänar han.

Jag har idag kännt att min energinivå har varit relativt hög och jag har gjort ovanligt mycket saker som jag annars aldrig brukar göra frivilligt. Men jag blir lite så när jag är ensam hemma skulle jag tro. Lite mer mig om man säger så. För jag tror att man lätt tappar bort sig själv när det finns så många andra ikring en. Lite som Kelis sade.

Jag sitter här och dricker mitt té, sitter på fårull, äter kiwi och äpple och känner mig lugn, totalt jävla lugn. Så lugn så att om någon sade att jorden går under om 37 minuter skulle jag inte bry mig så värst mycket utan bara kanske gå ut och gå eller något liknande.

Jag, jag börjar varje mening med "jag" idag. För jag har inte haft med så många andra att göra. Faktiskt. Men så går vi ju igenom livet ensamma, jag och jag alltså.



Stay Solo // Cromeo

Kommentarer
Postat av: Patrik

Sv. Varför inte!?!? Jag funderar på att äta och dricka sådant året runt :P

2009-11-24 @ 01:20:19
URL: http://patrikpetersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0