Blind, döv och kall.

En dag ska jag bli en sån som skriver låtar. Fina låtar. Låtar som får folk att gråta. Som får dem att minnas och relatera.
Jag ska kallas vid mitt namn. För det är det som jag är menad att bli kallad efter.
Jag ska prata så att de förstår och blir varma.

En dag ska jag sluta kräla på marken och ställa mig upp utan vapen och utan sköld.
Jag ska bli bländad av solen och solen ska jag blända tillbaka med min charm.
Jag ska ta av mig alla mina kläder och stå alldeles stilla i månskenet, för det gör de i filmer och böcker.

En dag ska jag älska, älska något eller något så mycket så att den/det går ner på sin bara knän och ber mig att sluta.
Jag ska blunda och le. För att jorden snurrar. Snurrar fastän den långsamt kvävs av hat från upplysta människor och barn.
Jag ska rädda fiskarna, hundarna och fjärilarna. För när de kom till jorden fanns inga bilar, inga hus och inga giriga varelser som såg efter att ta hand om sig själva och förökade sig som om det vore en tävling.

En dag ska jag sluta lyssna på alla som försöker få mig att tappa greppet om molnen och regnet.
Jag ska inte säga ett ord. Eller öppna min mun för den delen heller.
Efter det om jag tröttnar, ska jag hitta på ett språk som alla förstår och därför lyssnar på.

En dag..
Stay in One Day // Cromeo

Kommentarer
Postat av: Heidi

Förlåt.. men designen stack mig lite i ögat HAHAHAHAHX XD Nädå det var fint!

STAY CARL FFS INGET ANNAT!

2009-12-22 @ 17:55:15
URL: http://heidinilsson.blogg.se/
Postat av: Patrik

Sv. aha! Men det är ju inte så mycket kvar ändå :D

2009-12-22 @ 21:58:42
URL: http://patrikpetersson.blogspot.com
Postat av: Fritschen

Jag hatar katter:P

2009-12-24 @ 12:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0