Jag älskade dig som en sjöstjärna.

Jag tror att jag gillar sjöstjärnor. Men jag vet inte riktigt varför.
En sak som är dåligt med Italien är deras attityd gentemot djur och homosexuella.
Djur behandlas illa, det var t.ex. en hund som haltade och hans husse bara drog i kopplet jättehårt, stackars hund! Och sen på marknaden, där säljer dem en massa gnagare och fåglar, gnagarna når inte upp till vattnet och måste trängas med varandra och är hur stressade som helst. Fåglarna såg helt misshandlade ut också. Fy fan alltså, jag vill bara köpa allihop och åka iväg till landsbygden och släppa ut dem. Men det hjälper tydligen inte.
Det där med homosexuella är jag inte så säker på. Men det var nästan som att man blundar för det. Det finns inte. Ingen är det, ingen får vara det. Alla är hetero. Japp. Så är det. Var är min pälsjacka? Ska vi dricka lite vin och äta pasta? Självklart.
Det är så självklart att vissa människor är homo här, killar som tjejer. Jag ser det med mina grågröna små ögon varje dag. Ja, jag har en gaydar. Men det är väl inte så konstigt.
Italienare är bra på att: Göra mat, laga mat, äta mat, göra vin, dricka vin, sälja frukter, kläder och väskor. De är riktigt bra på att göra glass också. Och tavlor och sånt där som har kulturellt värde.


Det finns inte heller någon riktig hälsokostbutik. Det gör mig lite galen.


Stay Swedish // Cromeo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0