Florens och sorkar.

Först såg jag att det skulle regna på söndag, när jag kommer till Florens. Regna och var kallare än var det har varit på väldigt länge där, 6 plusgrader (har varit runt 11-13 grader alla andra dagar). Det tog jag som ett tecken på att det blir ett kyligt välkomnande, men att det kommer bli varmare när jag är där, jag är som solen typ. Men nu såg jag att det kommer vara molnigt och typ 8 grader. Och det gör mig inte besviken. En känsla av lättnad flög över mig. Som en berguv flyger mellan tjocka, feta, groteska träd under natten. Elller så flyger de kanske inte, de kanske sitter i ett träd och vrider på huvudet i jakt på någon skogsmus eller sork eller nåt. Min barndomskompis mamma sa att de hade sorkar utanför sitt hus, jag såg aldrig någon. Bara en massa hål som något djur hade grävt. Klart det är sork sade hon, men jag tror inte på något som jag inte har sett. Nu alltså. Då trodde jag ju på det. Såklart.

söt hund

Stay Sork // Cromeo

Kommentarer
Postat av: Patrik

Sv. Ja visst är det ett fint golv! I like :D

Hoppas att den där väderprognosen hinner ändra sig!

2011-02-23 @ 16:59:34
URL: http://patrikpetersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0