Mina vänner är som sockervadd.

Det är sant.
Man finner de exklusiva, söta och speciella och i många olika färger. Dock blir man lite kladdig av dem ibland och tänderna kan bli lite gula, men det är ju SÅÅ kul med sockervadd så det är värt det! :D
Idag var en bra dag. En rolig dag. En dag att minnas.
I morgon blir det Gbg och förhoppningsvis kul. :)
Jag tycker synd om dem som har det illa. Synd om alla offer på Haiti. Synd om Sp3 som inte fick fredagsfika för andra gången i rad. Synd om...äh fan! Orka, det är rätt löjligt att skriva så här, seriöst.
Jag drar och lyssnar på lite gnabbande från mami där nere i soffan.
Åh, tänk sig om ungefär 5 månader (eller 6, kan inte riktigt räkna) så är jag med min familj i Fuengirola och jag vaknar upp i en skön säng och reser mig långsamt upp för att se solen skina utanför fönstret som har utsikt över havet och staden är i full gång. Jag går sen ut på balkongen för att hitta min moder sittandes vid bordet och äta världens godaste frukost. Elleer aa, vi äter olika frukost men typ samma. Jag äter sojamjölk med spanskbakat bröd och tomat och dricker apelsinjuice. Blickar ner mot poolen på innergården och ser att ingen är där för tillfället. Sedan blickar jag ner på alla katter som ligger och solar på gräset två våningar nedanför. Direkt efter det blickar jag ut mot havet där ingen horisont går att skåda och jag ser fram emot att gå ner och sola min relativt vältränade kropp. Mamma kommer ligga på stranden tillsammans med Frida mer än halva dagen och Cristine kommer att klaga på 10 olika saker. Det är antingen "Fan va ful jag känner mig", "Fan va varmt det är eller?", "Frida, du visar ditt underliv när du ligger sådär", 'Carl, ska vi gå och handla kläder i affärerna som är där borta där vi gick förbi igår?" eller "Carl, kan du inte följa med mig till poolen istället, sanden är alldeles för varm här". Varpå jag troligen svarar, "nej jag orkar inte, gå själv". Om du undrar var pappa är så är han antingen på rundvandring i staden (han är värsta utforskaren, vet dock inte om jag fått just den delen av honom eller om det är Frida som är mest Nicke Nyfiken, men det är oftast Frida som drar iväg mig på äventyr tillsammans med henne för att upptäcka något vi aldrig sett eller varit med om förut". Vi äter lunch i lägenheten som pappa lagat med de råvaror han funnit på sin upptäcksfärd. Senare på kvällen går vi ut och äter på en restaurang som verkar exotiskt eller som det luktar gott ifrån. Jag suckar för jag stör mig på alla britter som finns överallt, de är så bleka och kan ingen spanska. Typ.
Sen ligger jag och Frida bredvid varandra i samma säng och läser varsin bok. Det är inte säker vem som somnar först, men jag tror oftast att det är jag. Mamma och pappa har gått och lagt sig och så har även Cristine som säkert sover som en stock och saknar Andreas.
Något att se fram emot alltså.
Jag tror att ett liv i Spanien kunde vara så bra för mig. Så enkelt, så fint.
Stay in Spain // Cromeo

Kommentarer
Postat av: Patrik

Sv. du borde köpa den när ekonomin är bättre ^^ den är najs!

2010-01-22 @ 22:27:46
URL: http://patrikpetersson.blogspot.com
Postat av: heidi

naw, vad fint skrivet.

2010-01-22 @ 22:33:13
URL: http://heidinilsson.blogg.se/
Postat av: kruse

tack det värmer :)

2010-01-23 @ 13:25:26
URL: http://kruseojons.blogg.se/
Postat av: Patrik

Sv.nej jag var inte på någon festival förra året =( men nu jävlar! haha



Party är najs ;) Dock inte alltid dagen efter....

2010-01-24 @ 14:15:01
URL: http://patrikpetersson.blogspot.com
Postat av: Fritschen

AAawwww! Vad glad jag blev när jag läste ditt inlägg:) du lyckades beskriva en typisk semesterdag för oss där nere:) det var ju precis så det var;)åååhh, längtar sååååå till vi är där igen:)

Hoppas jag hinner komma hem till din student!!!!

puss

2010-01-24 @ 16:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0