Jag är gjord för festival.

Den bästa veckan jag haft på länge. Nästan i hela mitt liv. Att vara omringad av så många olika, sköna, nya och roliga människor var längesedan nu. Det som var mest intressant är att jag aldrig förr har mött så många som har varit så olika mig. Man lär sig verkligen av varandra.
Även om bajsfulla bajjamajjor och lera var mycket av själva händelsen växer man av det också.
Att dricka öl och cider hela dagarna gick mycket bättre än vad jag från början trott. Sova ensam i tältet var också bra. Frukosten var himmelsk, speciellt med jordnötssmör på limpan. Det enda som jag ångrar är (faktiskt inte att jag missade så många artister/band som jag faktiskt gjorde) att jag rökte några cigaretter, jag som har lovat mig själv att aldrig göra det. Men jag antar att det är en festivalgrejj, för suget är borta nu....tror jag. :O

Band jag såg och som var AWESOME!!!
MASKINEN (Bäst)
ROBYN (Också bäst, grymt bra live, dansar som bara den!)
FAMILJEN (Energisk, också den enda artisten jag fick ta på)
OWL VISION
SIMIAN MOBILE DISCO
YEASAYER

TEDDYBEARS (Sjuka!, måste ses live innan man dör)
DEN SVENSKA BJÖRNSTAMMEN (Bra trots att de krånglade med tekniken och att de inte spelade två av mina favoritlåtar)
NAME THE PET
OST & KJEX
SKATEBÅRD

DANGER (Såg inte mycket, var så trött så jag gick och la mig istället, men bra)

Såg även Regina Spektor och Babyshambles men de var inte så bra live. :(

Crystal Fighters - In the Summer


Nu är det lite jobb och sen tagga inför nästa festival...EMMABODA! :D


Stay on a Festival // Cromeo

Kommentarer
Postat av: heidi

underbart att du haft det så bra! :)

2010-07-19 @ 12:02:02
Postat av: Patrik

Sv. Ja du borde testa det! Tack :D

2010-07-20 @ 18:44:55
URL: http://patrikpetersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0