Tid till att tacka.

Hej.

Jag har mycket som jag skulle vilja säga till alla. Men det gör jag inte. Inte idag. Inte nu.

Jag har däremot mycket att tacka för i livet.

Jag vill tacka någon för att....
...solen skiner någonstans varje dag.
...det finns människor som vill hjälpa andra människor.
....jag har tillgång till mat när jag känner för det.
....jag har kläder.
...jag har pengar.
...jag har vatten i min kran.
...jag kan sova om nätterna.
...jag har två kroniska sjukdomar och ändå mår väldigt bra.
...jag har vänner som litar på mig och jag på dem.
....musik finns.
...alla mina sinnen är i behåll.
...min familj vill att jag ska vara med dem trots att jag nästan aldrig vill det.
...någon annan oftast lagar min mat.
...jag är mig själv och att jag är den jag vill vara.
...jag har möjlighet att göra de val jag har gjort och kommer att göra i framtiden.
...jag lär mig av mina misstag.
...alla människor får tänka som de vill, men inte agera precis som de vill.
...att jag har intressen som håller mig sysselsatt när människor inte kan.
...det finns onsynliga människor som gör saker utan att vi ser.


Listan kan bli oändlig, men det jag ville säga var iaf att jag är tacksam. =)



Stay Grateful // Carl


Kommentarer
Postat av: Herr K

vad tacksam du är=)

jag också=)

2008-11-12 @ 08:43:59
URL: http://adia.webblogg.se/
Postat av: Zeom

vi shall be tacksam

2008-11-12 @ 12:25:03
URL: http://framtidsorakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0